lauantai 22. maaliskuuta 2008

Pääsiäistunnelmia ja psp-slimin downgradetusta

Muutamaan päivään en ole pitänyt blogia johtuneeko lähinnä lomasta tai omasta laiskuudesta tiedä häntä.

No kuitenkin pidempi loma alkoi perjantaina puoli kolmen aikaaan normaali työpäivä siis.

Tulin siis perjantaina sontulaan ja olin yötä täällä.

Lauantaina aloin tekemään modausta veljeni psp:lle.

Tarkoitus oli siis saada veljeni psp:hen cfw eli custom firmware sonyn virallisen sijään.

Ensin aloitin lataamalla kummankin psp:n akut, koska akkujen täytyy tässä prosessissa olla vähintään 76% täynnä.

Koska veljeni psp on uudempaa slim lite mallia ei siihen ole samanlaista alentajaa downgrader kuin vanhaan fat läskiin psp:hen on.

Aloitin siis työni tekemällä omalla modatulla fat psp:lläni magicmemorystikin lyhyesti sanottuna muistikortin josta buutataan eli käynnistetään tarvittavat tiedostot ebootit eli firmwaret vastaa winkkarin exe:jä.

Nämä tiedot hain consoleforums:n foorumeilta osiosta ohjeet.

Tämän jälkeen kun olin muistikortin tehnyt tein niinsanotun pandoras batteryn omasta akustani.

Tämä sentakia koska veljeni slim akku ei mene omaan psp:heni, mutta oman fat mallin akku kyllä veljeni slim malliin menee.

Kun minulla oli sekä akku pandora, että magicmemorystik pystyin aloittamaan cfw:n laiton.

Tämän jälkeen veljeni psp:ssä oli 3.71m33 ohjelmisto, jonka päivitin vielä päivityksillä 3,90m33-2:seksi.

Koska vieläkään ei emulaattorien ajo ollut mahdollista piti minun hakea vielä timemachine ohjelma veljeni psp:lle.

Koska minulla oli jo buuttaava mg memorystick laitoin timemachinen siis asensin omalla psp:lläni, koska veljeni psp ei vielä pystynyt tätä ajamaan.

Tämän jälkeen veljeni psp käynnistyi pandoran akulla ns: virtuaaliseen käyttöjärjestelmään timemachinen avulla.

Yksi ongelma minulla vielä oli oman akkuni oli veljeni koneessa, mutta koska minulla on vain yksi psp:n akku piti vielä veljeni akku saada pandoraksi, että saisin oman akkuni takaisin itselleni.

Tämä onnistuikin nyt timemachinen avulla, jolloin veljeni akku muuttui pandoraksi ja sain oman akkuni takaisin.

Tässä se turina pähkinänkuoressa.

jos joku haluaa cfw:n voin tuon tehdä postikulujen hinnalla tai jos tuo laitteen minulle niin pääsee postikuluista. ; )

Muuten pääsisäinen jatkuu normaalisti palaillaan siis taas.

Ei kommentteja: